Kundservice

Kontakta oss



Ring oss

+46 (0)470-76 46 00

Mån – Fre: 8-16


Skicka e-post till oss

info@vaxjoelektriska.se


Du är alltid välkommen att kontakta oss,
vi gör allt för att hjälpa dig med ditt ärende.



Allt om ditt köp

Leveranser

När du lagt din beställning hos oss får du en orderbekräftelse skickad till den mejladress du uppgav vid beställningen. Din leverans ordnar vi alltid så snabbt som möjligt. Flera av våra produkter finns på lager för omgående leverans. Beställningsvaror tar normalt 2-4 veckor. När vi skickar ditt paket får du en leveransbekräftelse via mail.

Hämta i butik
Du kan också hämta din beställning direkt i någon av våra butiker:
– Växjö på Storgatan 19
– Stockholm på Tegnérgatan 18
Välj ditt alternativ i kassan så hör vi av oss när varorna är redo att att hämtas.

Hämta vid utlämningsställe
Vi skickar ditt paket med Postnord och ditt paket kommer automatiskt till det utlämningsställe närmast din uppgivna leveransadress. Du får ett sms till det mobilnummer du uppgav vid beställningen när ditt paket kommit fram och är redo att hämtas. Har du inte angivit ett mobilnummer så kommer aviseringen via brev.

Hemleverans
Vill du få ditt paket levererat hem till din dörr kan du välja Hempaket som alternativ i kassan. PostNord hör då av sig via SMS och stämmer av om vilken leveransdag som passar dig.

Fraktkostnad
Vi skickar till adresser inom Sverige till följande priser:
– Ordersumma 1-500 kr = 65 kr
– Ordersumma över 500 kr = 0 kr
– Hempaket = 150 kr
– Hämta i butik = 0 kr


Betalning

Handla idag – betala när det passar dig. Hos oss betalar du tryggt och säkert med Klarna. Du kan välja att betala med följande betalmedel:
– Kontokort – Visa, American Express eller Master Card
– Faktura –14 dagar med Klarna (0 kr i avgift)
– Delbetalning med Klarna – betala i din egen takt
– Klarna Direkt – betala direkt i kassan med Mobilt BankID
– Direktbetalning via din internetbank.


Returer

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig och då har du rätt att ångra ditt köp. Du har 14 dagar att fundera efter att du mottagit din vara. Maila oss på info@vaxjoelektriska.se innan du utför returen. Din vara ska vara i lika gott skick som när du fick den, samt vara packad i sitt originalemballage. Returen kan lämnas i någon av våra butiker eller skickas till vår returadress som Företagspaket (Parcel). När du ångrar ditt köp står du som kund för returfrakten.

När vi mottagit din retur återbetalar vi dig inom 1-3 arbetsdagar. Växjö Elektriska är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse. Vid köp av en vara som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten.


Reklamationer

Om något skulle vara fel på din vara så har du så klart rätt att reklamera den. Börja med att skicka en bild till oss på info@vaxjoelektriska.se så hjälper vi dig vidare. När vi registrerat din reklamation kommer vi så snart som möjligt ersätta dig med en ny vara.