
Kontakta oss
Ring oss
+46 (0)470-76 46 00
Mån – Fre: 10-16Skicka e-post till oss
info@vaxjoelektriska.se
Du är alltid välkommen att kontakta oss,
vi gör allt för att hjälpa dig med ditt ärende.
Allt om ditt köp
Leveranser
När du lagt din beställning online hos hos oss får du en orderbekräftelse skickad till den mejladress du uppgav vid beställningen. Din leverans ordnar vi alltid så snabbt som möjligt. Flera av våra produkter finns på lager för omgående leverans. Beställningsvaror tar normalt 2-4 veckor. När vi skickar ditt paket får du en leveransbekräftelse via mail.Hämta i butik
Du kan också hämta din beställning direkt i vår butik i Växjö på Storgatan 19.
Välj ditt alternativ i kassan så hör vi av oss när varorna är redo att att hämtas.
Hämta vid utlämningsställeVi skickar ditt paket med DHL eller Postnord och ditt paket kommer automatiskt till det utlämningsställe närmast din uppgivna leveransadress. Du får ett sms till det mobilnummer du uppgav vid beställningen när ditt paket kommit fram och är redo att hämtas. Har du inte angivit ett mobilnummer så kommer aviseringen via brev.
Ett tips är att ladda ner PostNords app där du kan hålla koll på alla dina paket samt få information när och var du kan hämta ditt paket.
Hemleverans
Vill du få ditt paket levererat hem till din dörr kan du välja DHL Home Delivery eller PostNord Mypack Home som alternativ i kassan.
Fraktbolaget hör då av sig via SMS/mail eller via deras app och stämmer av om vilken leveransdag som passar dig.
Vi kontaktar dig när din order är redo för leverans.
Fraktkostnad
Vi skickar till adresser inom Sverige till följande priser:
– Ordersumma 1-1000 kr = 75 kr
– Ordersumma över 1000 kr = 0 kr
– Hemleverans = 169 kr
– Hämta i butik = 0 kr
Betalning
Handla idag – betala när det passar dig. Hos oss betalar du tryggt och säkert med Klarna. Du kan välja att betala med följande betalmedel: – Kontokort – Visa, American Express eller Master Card
– Faktura – 30 dagar med Klarna (0 kr i avgift)
– Delbetalning med Klarna – betala i din egen takt
– Klarna Direkt – betala direkt i kassan med Mobilt BankID
– Direktbetalning via din internetbank.
– Växjö City Presentkort (Gäller endast i vår butik i Växjö).
Om du inte kan betala tillbaka skulden i tid riskerar du en betalningsanmärkning.
Det kan leda till svårigheter att få hyra bostad, teckna abonnemang och få nya lån.
För stöd, vänd dig till budget- och skuldrådgivningen i din kommun. Kontaktuppgifter finns på konsumentverket.se.
För stöd, vänd dig till budget- och skuldrådgivningen i din kommun. Kontaktuppgifter finns på konsumentverket.se.
Returer
Utökad öppet köp-period: För köp som görs nu gäller öppet köp till och med 6 januari 2026.När du handlar online hos oss har du 14 dagars returrätt. För att en retur ska godkännas behöver produkten vara i samma skick som när du tog emot den, och packad i sitt oskadade originalemballage. Returen skickas med Postnord Företagspaket och ska lämnas in hos Postnord-ombud inom 14 dagar från mottagandet.
Uppfylls inte villkoren skickas varan tillbaka till dig och återbetalning uteblir. Vid icke godkänd retur står du som kund även för kostnaden av returfrakten tillbaka till dig.
Vid retur kontaktar du oss på info@vaxjoelektriska.se
– ange ditt ordernummer och vilken vara du vill returnera.
Vi skickar därefter en fraktsedel som du fäster på paketet.
Returfrakten betalas av dig som kund och dras från återbetalningsbeloppet.
Hör gärna av dig om du vill veta vad returfrakten kommer att kosta i förväg.
När vi tagit emot och godkänt din retur görs återbetalningen inom 1–5 arbetsdagar.
Växjö Elektriska ansvarar inte för transportskador på returförsändelser.
Vid köp av varor som är specialtillverkade, specialbeställda eller anpassade efter dina önskemål gäller inte ångerrätten.
Om en försändelse inte hämtas ut inom den tidsfrist som anges av transportören, returneras den till vårt lager. En administrativ avgift om 250 kr debiteras för att täcka returkostnader. Avgiften gäller oavsett om försändelsen önskas skickas på nytt eller om köpet ångras i samband med returhanteringen.
Reklamationer
Om något skulle vara fel på din vara så har du så klart rätt att reklamera den. Börja med att skicka ordernummer, en beskrivning samt bild till oss på reklamation@vaxjoelektriska.se så hjälper vi dig vidare. När vi registrerat din reklamation kommer vi så snart som möjligt återkomma till dig med besked om reklamationen är godkänd eller inte. I första hand kommer vi då byta ut varan till en ny produkt alternativt reparera varan.
Observera att en reklamation måste påvisas inom 7 dagar från att du har mottagit varan när det gäller fraktskador.
Gäller det fabrikationsfel så ska varan reklameras så snart du har upptäckt felet eller senast två månader efter du har mottagit varan.