Kundservice

Kontakta oss



Ring oss

+46 (0)470-76 46 00

Mån – Fre: 10-16


Skicka e-post till oss

info@vaxjoelektriska.se


Du är alltid välkommen att kontakta oss,
vi gör allt för att hjälpa dig med ditt ärende.



Allt om ditt köp

Leveranser

När du lagt din beställning online hos hos oss får du en orderbekräftelse skickad till den mejladress du uppgav vid beställningen. Din leverans ordnar vi alltid så snabbt som möjligt. Flera av våra produkter finns på lager för omgående leverans. Beställningsvaror tar normalt 2-4 veckor. När vi skickar ditt paket får du en leveransbekräftelse via mail.

Hämta i butik
Du kan också hämta din beställning direkt i någon av våra butiker:
– Växjö på Storgatan 19
– Stockholm på Tegnérgatan 18
Välj ditt alternativ i kassan så hör vi av oss när varorna är redo att att hämtas.

Hämta vid utlämningsställe
Vi skickar ditt paket med DHL eller Postnord och ditt paket kommer automatiskt till det utlämningsställe närmast din uppgivna leveransadress. Du får ett sms till det mobilnummer du uppgav vid beställningen när ditt paket kommit fram och är redo att hämtas. Har du inte angivit ett mobilnummer så kommer aviseringen via brev.
Ett tips är att ladda ner PostNords app där du kan hålla koll på alla dina paket samt få information när och var du kan hämta ditt paket. 

Hemleverans
Vill du få ditt paket levererat hem till din dörr kan du välja DHL Home Delivery eller PostNord Mypack Home som alternativ i kassan.
Fraktbolaget hör då av sig via SMS/mail eller via deras app och stämmer av om vilken leveransdag som passar dig.
Vi kontaktar dig när din order är redo för leverans.

Fraktkostnad
Vi skickar till adresser inom Sverige till följande priser:
– Ordersumma 1-1000 kr = 75 kr
– Ordersumma över 1000 kr = 0 kr
– Hemleverans = 169 kr
– Hämta i butik = 0 kr


Betalning

Handla idag – betala när det passar dig. Hos oss betalar du tryggt och säkert med Klarna. Du kan välja att betala med följande betalmedel:
– Kontokort – Visa, American Express eller Master Card
– Faktura – 30 dagar med Klarna (0 kr i avgift)
– Delbetalning med Klarna – betala i din egen takt
– Klarna Direkt – betala direkt i kassan med Mobilt BankID
– Direktbetalning via din internetbank.


Returer

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig och då har du rätt att ångra ditt köp. När du har handlar online och vill returnera ditt köp erbjuder vi 14 dagars returrätt. Viktigt är att om returen ska bli godkänd ska produkten vara i lika gott skick som när du fick den, samt vara packad i oskadat originalemballage. Returen returneras via Postnord Företagspaket. Varan ska vara inlämnad hos Postnord-ombud inom 14 dagar från det att du mottog varan. Om returen inte uppfyller dessa villkor går varan tillbaka till dig som kund och återbetalning uteblir. Om returen inte är godkänd står du som kund för ytterliggare en returfrakt. 

Vid retur kontaktar du oss på info@vaxjoelektriska.se
Bifoga ditt ordernummer samt vilken vara du vill returnera. 
Vi kommer därefter mejla dig en fraktsedel som du fäster på emballaget. 
Det är du som kund som står för returfrakten. Kostnaden för returfrakten kommer dras av på det belopp som återbetalas till ditt konto. 
Fråga gärna, om du i förväg vill veta, vad kostnaden kommer bli för just din retur. 

När vi mottagit din retur återbetalar vi dig inom 1-5 arbetsdagar.
Växjö Elektriska är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse.
Vid köp av en vara som är specialtillverkad, specialbeställd eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten.


Reklamationer

Om något skulle vara fel på din vara så har du så klart rätt att reklamera den. Börja med att skicka ordernummer, en beskrivning samt bild till oss på reklamation@vaxjoelektriska.se så hjälper vi dig vidare. När vi registrerat din reklamation kommer vi så snart som möjligt återkomma till dig med besked om reklamationen är godkänd eller inte. I första hand kommer vi då byta ut varan till en ny produkt alternativt reparera varan. 
Observera att en reklamation måste påvisas inom 7 dagar från att du har mottagit varan när det gäller fraktskador. 
Gäller det fabrikationsfel så ska varan reklameras så snart du har upptäckt felet eller senast två månader efter du har mottagit varan.